ویژگیهای صندلی مدیریتی

از گذشته‌ها تا به امروز در فضاهای کاری از مبلمان اداری استفاده می‌شود اما تفاوت فوق‌العاده‌ای در مبلمان اداری گذشته و امروزی وجود دارد، در این مقاله به ویژگیهای صندلی مدیریتی میپردازیم با نگاهی به گذشته، می‌توانیم به این تفاوت پی ببریم، حدود یک دهه‌ی گذشته، در شرکت‌ها و اداره‌های دولتی از هر میز و صندلی استفاده می‌شد. برای مثال، کارمندان روی صندلی‌های فلزی و رستورانی می‌نشستند و برای ارباب‌رجوع‌ها هم از صندلی‌های پلاستیکی استفاده می‌شد. و درباره میزهای اداری نیز، تقریبا هر میزی را به کار می‌گرفتند.

در این دهه، صنعت مبلمان اداری تحولات فوق‌العاده چشم‌گیری به خود دیده است. تا این اندازه که برای هر پست و مقامی و میز و صندلی مخصوص به خود طراحی شده است.

در این دوران تنوع مبلمان اداری بیش از گذشته است. برای خرید مبلمان اداری می‌بایست با تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر دسته به خوبی آشنا شد. در این نوشتار شما را با خانواده مبلمان اداری آشنا خواهیم کرد. در ادامه با لیور درباره ویژگیهای صندلی های مدیریتی همراه باشید.

صندلی اداری

تنوع و طرح صندلی‌های اداری بی‌نظیر است. این صندلی‌ها علاوه بر طرح از نظر سازه و تنظیمات و کیفیت نیز متنوع هستند. صندلی‌های به کار گرفته شده باید با دکوراسیون، مقام کاری، مدت زمان استفاده و تعداد افراد موجود در مجموعه همخوانی داشته باشد. در مجموعه‌های مختلف کارمندان بیشترین زمان را روی صندلی‌ها می‌نشینند.

برای کارمندان بهتر است از صندلی‌های ارگونومیک استفاده شود تا سلامت‌شان در حال کار حفظ شود. بهره‌گیری از صندلی‌های ارگونومیک راندمان کاری پرسنل شما را افزایش خواهد داد. در دسته‌ی صندلی اداری، صندلی‌ها با توجه به موقعیت شغلی انتخاب می‌شوند. برای مثال، صندلی‌های مدیریتی نسبت به دیگر صندلی‌ها بزرگ‌تر هستند و از نظر ظاهری نیز جلوه‌ی بی‌نظیری دارند.

موارد مورد استفاده در ساخت صندلی اداری براساس نوع آن متفاوت است. برای نمونه، صندلی‌هایی که برای زمان‌های طولانی‌تر مثلا صندلی کارمندی طراحی می‌شوند برای نشیمنگاه از فوم‌های سرد تزریقی استفاده می‌کنند. زیرا انسجام و طول عمر بیشتری دارند.

مبل اداری

مبلمان اداری هم گذشته‌ای مانند صندلی‌های اداری دارند. و چند سالی است که حال و هوای مبلمان اداری تغییرات بی‌شماری به خود دیده و به جرات می‌توان گفت وارد دوران تجدد خود شده‌اند. در گذشته، جای مبلمان اداری در اتاق مدیران و لابی‌ هتل‌ها بود. امروزه استفاده از آن در بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی  مرسوم شده است. مبلمان اداری بخش اصلی دکوراسیون داخلی هر مجموعه‌ای به شمار می‌رود.

امروزه شاهد استفاده از مبلمان اداری به جای صندلی‌های انتظار در بسیاری از شرکت‌ها هستیم. این محصولات در سایز‌ها، همراه با ویژگی‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند. شرکت‌ها کوچک به راحتی قادرند از مبلمان اداری در سایزهای کوچک بهره ببرند. بعضی از این محصولات به صورت پایه ثابت و برخی دیگر چرخ‌دار تولید می‌شوند. در رابطه با چرخ‌دارها، به راحتی می‌توان آن‌ها را در محیط جابه‌جا کرد و یا حرکت داد. مبلمان اداری در مقایسه با مبلمان خانگی وزن پایین‌تری دارد.

درباره ویژگیهای صندلی مدیریتی بیشتر بخوانید:

چطور از صندلی اداری استفاده کنیم

مبلمان اداری خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

 چطور مبلمان اداری را بچینید

اندازه اتاق و مبلمان اداری را در نظر بگیرید. با اندازه‌گیری دیوارها و ضرب آن در طول و عرض اتاق مساحت محیط کاری خود را به دست آورید. زمانی که مساحت اتاق را به دست آورده‌اید می‌توانید چند نمونه را برای چیدمان اتاق کاری خود انتخاب کنید و از آن‌ها ایده بگیرید.

ابتدا جای میز را تعیین کنید. میز مهم‌ترین قلم در مبلمان اداری محسوب می‌شود زیرا همه‌ی کارهای خود را روی آن انجام می‌دهید. میز کاری خود را در محلی قرار دهید که بیشتر‌ین دسترسی را به پریزهای برق داشته باشید. اگر در فضای کاری خود پنجره دارید، چیدمان لوازم را طوری انتخاب کنید که بیشترین نور را دریافت کنید.

چند صندلی اطراف میز خود قرار دهید تا هنگام برگزاری جلسات استفاده شوند. اگر نمی‌خواهید از چندین صندلی استفاده کنید، دست کم یک صندلی جلوی میز خود قرار دهید. هدف از چیدمان فضای کاری خود را مشخص کنید تا بتوانید بهترین مبلمان اداری را انتخاب کنید.

مبلمان اداری لیور تولیدکننده صندلی‌های اداری ارگونومیگ، بهترین گزینه‌ها را برای انتخاب صندلی و مبلمان‌ ارگونومیک پیش روی شما قرار خواهد داد.


جهت مشاهده تمامی محصولات به لینک های زیر مراجعه نمایید .